Dostęp do informacji publicznej
Udostępnianie informacji publicznych, znajdujących się w posiadaniu Powiatowego Urzędu Pracy w Siemianowicach Śląskich następuje poprzez:
- ogłaszanie w internetowym Biuletynie Informacji Publicznej,
- udostępnianie na wniosek osoby zainteresowanej,
- wyłożenie lub wywieszenie w miejscach ogólnie dostępnych.
Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej jest udostępniana na wniosek osoby zainteresowanej z zachowaniem postanowień ustawy o dostępie do informacji publicznej.
Jeżeli w wyniku udostępnienia informacji publicznej na wniosek, PUP ma ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, pobiera się od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
Udzielanie informacji publicznej na wniosek
Wymagane dokumenty:
Wniosek o udzielenie informacji publicznej
Forma złożenia dokumentów:
- Osobiście, w Kancelarii Urzędu (parter)
- pocztą tradycyjną na adres siedziby PUP Siemianowice Śląskie (41-103 Siemianowice Śląskie, ul. Wyzwolenia 17),
- pocztą elektroniczną na adres: kancelaria@pup.siemianowice.pl,
- za pośrednictwem platformy ePUAP,
Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Odmowa udostępnienia informacji publicznej następuje w drodze decyzji administracyjnej.
Podstawa prawna:
Ustawa o dostępie do informacji publicznej z dnia 18 listopada 2020 r. (Dz.U. z 2022 r. poz. 902)